Odpowiedzi na często zadawane pytania

  • Czy dzieci mogą podróżować same?

    Tak. Jest to dozwolone dla dzieci w wieku 5-15 lat pod warunkiem, że dla dziecka będzie wykupiona opieka stewardessy. Szczegółowe informacje mogą Państwo uzyskać w siedzibie biura Top Podróże (91 4893993, biuro@toptur.pl)

  • IATA - warunki przewozu osób i bagażu w ruchu międzynarodowym?

    IATA to skrót z ang. International Air Transport Association czyli Miedzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych. Jest to światowa organizacja handlowa regulująca sprawy uczciwej konkurencji i transport towarów niebezpiecznych. Dokładne informacje znajdą Państwo pod adresem:

  • Czy linie lotnicze oferują zniżki dla najmłodszych lub seniorów?

    Tak. Dzieci do 2 lat przeważnie płacą 10% ceny biletu lotniczego lub wcale jeśli podróżują na kolanach opiekuna. Dzieci w wieku 2-12 lat objęte są zniżką 25-35% od ceny biletu lotniczego. Dla studentów i seniorów jest zniżka około 10%. Zniżki są nadawane na podstawie ważnych legitymacji. Przedziały wiekowe i procentowe mogą różnić się w zależności od linii lotniczych. Szczegółowe informacje mogą Państwo uzyskać w siedzibie biura Top Podróże (91 4893993, biuro@toptur.pl).

  • Czy obywatel kraju spoza UE, który leci do Polski lub kraju Europy Zachodniej z przesiadką w Polsce musi posiadać wizę tranzytową?

    Tak. Obywatele spoza Unii Europejskiej muszą posiadać wizę tranzytową. Na terenie Polski obowiązuje obecnie jedna wiza tranzytowa, która jest ważna także w innych krajach Schengen – nie trzeba w każdym kolejnym kraju podróży starać się o nową wizę. Obywatele niektórych krajów są zwolnieni z obowiązku kontroli wizowej. Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych: http://www.msz.gov.pl/Schengen,Info,12588.html

  • Czy obywatele Polski podróżujący do innych państw zawsze potrzebują wizy i paszportu?

    Nie. Odkąd Polska wstąpiła do strefy Schengen Polacy mogą swobodnie podróżować po krajach Unii Europejskiej. Wystarczy posiadać ważny dowód tożsamości. Przy podróżach poza Unię Europejską będzie potrzebny paszport, a w niektórych państwach wymagane jest również posiadanie wizy. Więcej informacji można uzyskać pod adresem: http://www.msz.gov.pl/Informacje,dla,obywateli,RP,wyjezdzajacych,za,granice,1800

  • Gdzie można znaleźć informacje na temat placówek dyplomatycznych krajów, do których się udajemy?

    Listę przedstawicielstw dyplomatycznych akredytowanych w Polsce znajdą Państwo na stronie: http://www.msz.gov.pl/Przedstawicielstwa,dyplomatyczne,w,Polsce,12916.html

  • Co to jest bilet lotniczy elektroniczny?

    Jest to bilet lotniczy elektroniczny, który po opłaceniu rezerwacji jest przesyłany ma maila. Każdy bilet lotniczy posiada swój unikalny numer, który trzeba podać na lotnisku. Po otrzymaniu biletu lotniczego należy go wydrukować i zachować, ponieważ są również inne, przydatne dla podróżującego informacje, tj. dokładne godziny wylotu i kody poszczególnych odcinków lotu. Tradycyjne bilety lotnicze papierowe zostały wycofane z obrotu lotniczego 1 czerwca 2008 roku.

  • Co decyduje o cenie biletu lotniczego?

    Na cenę biletu lotniczego mają wpływ głownie dwa czynniki. Jest to termin i przewoźnik. Im wcześniej zarezerwujemy lot tym cena będzie niższa. W okresie wakacji, świąt i ferii z racji sezonu ceny biletów lotniczych są zazwyczaj droższe. Warto się zorientować jaki przewoźnik specjalizuje się w lotach na danej trasie. Takie linie lotnicze oferują specjalną politykę cenową. Dzięki naszej stronie www.toptur.pl w kilka sekund mogą Państwo porównać ofertę różnych linii lotniczych. Nasza strona www.toptur.pl skupia ponad 600 linii lotniczych w jednym miejscu, co daje możliwość wybrania najkorzystniejszego połączenia.

  • Czy można dokonać zmiany nazwiska na bilecie lotniczym?

    Większość linii lotniczych nie dopuszcza możliwości zmiany nazwiska na bilecie lotniczym. Wyjątkiem jest linia lotnicza SAS i Meridiana. W celu sprawdzenia możliwości dokonania zmiany prosimy o kontakt z biurem Top Podróże pod nr. 91 4893993.

  • Czy cena biletu lotniczego od momentu rezerwacji do wystawienia może ulec zmianie?

    Tak, jeśli bilet lotniczy jest opłacony w inny dzień niż założona rezerwacja. Wynika to głównie z różnicy kursu walut i wysokości podatków na dany dzień. Wystawienie biletu lotniczego gwarantuje jego cenę. Dlatego przy rezerwacji przez naszą stronę www.toptur.pl zalecamy płatność kartą kredytową.

  • W jaki sposób mogę zapłacić za bilet lotniczy?

    Mając na uwadze wygodę naszych Klientów Top Podróże umożliwia różne formy uiszczenia opłaty. Bilet lotniczy mogą Państwo opłacić kartą kredytową, przelewem bankowym oraz gotówką w siedzibie Top Podróże. Aby dokonać płatności kartą kredytową należy pamiętać, że Top Podróże akceptuje tylko tzw. karty wypukłe. W przypadku płatności dokonanej przelewem proszę mieć na uwadze, że banki realizują transakcje ze zmienną terminowością, co może opóźnić odnotowanie wpłaty przez Top Podróże nawet o dwa dni. W związku z tym zachęcamy do realizacji przelewu już w dniu rezerwacji. Przy płatności kartą kredytową jest gwarancja najszybszego wykupu zarezerwowanego biletu lotniczego. Proszę pamiętać, że dopiero zarejestrowanie płatności w systemie Top Podróże daje pewność, że bilet został wykupiony, a cena wybranego lotu nie uległa zmianie.

  • Czy mogę liczyć na zwrot niewykorzystanego biletu lotniczego?

    Tak, jednak trzeba pamiętać, że wszystko jest uzależnione od taryfy i warunków wykupu biletu lotniczego. Droższe bilety lotnicze zazwyczaj mają bardziej elastyczne zasady zmian rezerwacji lub anulacji lotu. Jeśli chodzi o najdroższe bilety lotnicze możemy liczyć na odzyskanie nawet całej kwoty. Im atrakcyjniejsza cena (np promocyjna) tym bardziej restrykcyjne warunki zwrotu. Zazwyczaj zwrotna jest równowartość wliczonych podatków. Proszę pamiętać, że zwrot niewykorzystanego biletu lotniczego jest możliwy w przypadku gdy żaden z odcinków podróży na bilecie lotniczym nie został wykorzystany. Top Podróże pobiera opłatę manipulacyjną w wysokości 30 zł za dokonanie takiego zwrotu.

  • Jak wygląda procedura zwrotu niewykorzystanego biletu lotniczego?

    W przypadku jeśli chcą Państwo zwrócić niewykorzystany bilet lotniczy, prosimy o kontakt telefoniczny z Top Podróże pod nr 91 4893993. Nasi kasjerzy pomogą Państwu dopełnić wszelkich formalności i zaproponują najlepsze rozwiązanie. Zwrot kwoty należnej za niewykorzystany bilet lotniczy może potrwać do 30 dni, dlatego prosimy o cierpliwość.

  • Czy płacenie kartą kredytową w serwisie www.toptur.pl jest bezpieczne?

    Tak, gdyż używamy nowoczesnego zabezpieczenia, w tym szyfrowanie połączeń 128-bitowym algorytmami SSL (Secure Sockets Layer). To skutecznie uniemożliwia kradzież jakichkolwiek informacji podawanych na naszych stronach. W trosce o bezpieczeństwo naszych Klientów zalecamy jednak upewnienie się, że w trakcie wpisywania wszelkich informacji wykorzystuje się bezpieczny protokół transmisji danych – SSL. Przy płatności przez internet proszę pamiętać by korzystać wyłącznie ze sprawdzonego i pewnego sprzętu. Komputer należy zabezpieczyć przed wirusami, programami szpiegującymi oraz trojanami. Należy też pamiętać o częstym aktualizowaniu baz z definicjami zagrożeń oraz regularnych aktualizacjach, katalogujących definicje zagrożeń, jak i monitorowaniu samego systemu operacyjnego.

  • Jak zabezpieczona jest strona Top Podróże?

    Serwis Top Podróże do zabezpieczania komunikacji z użytkownikiem wykorzystuje bezpieczne szyfry asymetryczne zabezpieczane certyfikatami X.509. Szyfrowanie takie zapewnia uwierzytelnianie, bezpieczeństwo, integralność i poufność danych. Certyfikaty X.509 których używa serwis Top Podróże zostały wystawione przez polski kwalifikowany urząd certyfikacji Unizeto Certum. Nie jest możliwe przejęcie przez osoby trzecie treści przesyłanej pomiędzy a witryną Top Podróże użytkownikiem.

  • Czy serwis Top Podróże oferuje zniżki dla grup?

    Tak. Negocjacje można zacząć, gdy grupa przekracza 9 osób. W celu ustalenia stawki grupowej prosimy o kontakt z Top Podróże. Nasz kasjer lotniczy poinformuje Państwa o szczegółach oferty jak i o programie lojalnościowym dedykowanym naszym klientom.

  • W jaki sposób odnajdę najtańsze możliwości przelotu na wybranej przeze mnie trasie?

    Wyszukiwarka umieszczona na naszej stronie daje możliwość przeszukania ofert ponad 600 linii lotniczych na świecie. Wpisując miejsce wylotu i cel podróży oraz datę serwis Top Podróże przedstawi propozycję przelotu zaczynając od najniższej ceny w danej klasie. Wycenę przelotu można uzyskać również przez telefon, kontaktując się z naszym kasjerem lotniczym (91 4893993). Warto wiedzieć, że zaznaczenie elastyczności terminu podróży (+/-1 dzień), pozwala wyszukać najtańsze połączenia oscylujące wokół preferowanego terminu.

  • Czy ceny biletów lotniczych na danej trasie zmieniają się w czasie?

    Tak jest w większości przypadków. Ze wzrostem ceny związane jest obłożenie miejsc w samolocie na danej trasie oraz zbliżający się termin wylotu. Ten trend zauważalny jest zwłaszcza na 2 tygodnie przed planowaną podróżą. Dlatego zachęcamy do rezerwacji możliwie jak najszybciej. Optymalnie jest na miesiąc przed lotem.

  • Jak najtaniej spędzić kilka dni za granicą?

    To proste! Wystarczy uważnie śledzić nasz serwis Toptur.pl. Promocje dotyczą zarówno lotów jak i hoteli. Ciekawą propozycją są również międzynarodowe połączenia kolejowe już od 19 EUR. Proszę pamiętać o tzw. „Sunday rule” (z ang. zasadzie niedzieli), obowiązującej w taryfach ekonomicznych, w myśl której podróżujący powinien spędzić w miejscu docelowym noc z soboty na niedzielę. Zasada ta znajduje swoje odzwierciedlenie także w weekendowych promocjach hoteli. Często jest też tak, że loty realizowane w czwartek (wylot) i np. poniedziałek (powrót) będą znacznie tańsze, niż te, które zaczynają się i kończą podczas trwania weekendu.

  • Czy kupowanie tańszych biletów lotniczych niesie ze sobą jakieś ryzyko?

    To proste! Wystarczy uważnie śledzić nasz serwis Toptur.pl. Promocje dotyczą zarówno lotów jak i hoteli. Ciekawą propozycją są również międzynarodowe połączenia kolejowe już od 19 EUR. Proszę pamiętać o tzw. „Sunday rule” (z ang. zasadzie niedzieli), obowiązującej w taryfach ekonomicznych, w myśl której podróżujący powinien spędzić w miejscu docelowym noc z soboty na niedzielę. Zasada ta znajduje swoje odzwierciedlenie także w weekendowych promocjach hoteli. Często jest też tak, że loty realizowane w czwartek (wylot) i np. poniedziałek (powrót) będą znacznie tańsze, niż te, które zaczynają się i kończą podczas trwania weekendu.

  • Czy mogę zrobić kilka takich samych rezerwacji w różnych biurach podróży?

    Tak, natomiast linie lotnicze automatycznie anulują jedną z dwóch rezerwacji. Możne to skutkować utratą rezerwacji.

  • Czy tanie linie lotnicze pobierają dodatkowe opłaty za płatność kartą kredytową?

    Tak. Zdecydowana większość tanich linii lotniczych tzw. „low cost” pobiera opłaty za płatność kartą kredytową. Wysokość opłaty zależna jest od rodzaju karty kredytowej oraz danej linii lotniczej. Opłata ta doliczana jest do ceny biletu lotniczego podczas ostatniego etapu rezerwacji. Opłata jest pobierana od każdego pasażera płacącego kartą kredytową.

  • W jaki sposób otrzymam bilet lotniczy na zakupiony lot tanią linią lotniczą?

    Z dniem 1 czerwca 2008 r. tanie linie lotnicze zrezygnowały z tradycyjnych papierowych biletów lotniczych. Obecnie po dokonaniu rezerwacji na stronie www.toptur.pl lub telefoniczne pod nr 91 4893993, pasażer otrzymuje e-mail z nr rezerwacji, będący jednocześnie numerem biletu lotniczego elektronicznego. Podczas odprawy na lotnisku pasażer zostanie poproszony o okazanie wydrukowanego biletu lotniczego elektronicznego (tzw. ETIXU) wraz z dokumentem tożsamości.

  • Nie posiadam karty kredytowej. Czy istnieje inna opcja zapłaty za bilet taniej linii lotniczej?

    Jeżeli nie posiadają Państwo karty kredytowej, istnieje możliwość zapłaty za bilet lotniczy gotówką w siedzibie Top Podróże. Prosimy o kontakt z Top Podróże, a nasi konsultanci chętnie udzielą wyczerpujących informacji.

  • Czy można dokonać zmiany nazwiska na bilecie taniej linii lotniczej?

    Tak, taka zmiana jest możliwa nie później niż na 24h przed wylotem i wiąże się z dodatkową opłatą. Wysokość tej opłaty zależna jest od linii lotniczej. Natomiast, w przypadku większości linii lotniczych regularnych dokonywanie zmian w nazwisku nie jest możliwe. Uwzględniane są tylko wyjątkowe przypadki.

  • Ile bagażu mogę zabrać ze sobą na pokład samolotu?

    Na pokład samolotu można zabrać bagaż podręczny, do luku, podczas odprawy nadajemy tzw. bagaż rejestrowany (bagaż główny). Limit w klasie ekonomicznej wynosi 20 kg, natomiast w pierwszej klasie (first class) lub klasie biznes będziemy mogli zabrać walizkę o wadze 30 kg. Niezależnie od limitu bagażu rejestrowanego, pasażer jest uprawniony do bezpłatnego przewozu, pod swoją opieką bagażu podręcznego. Powinien on mieć wymiary 55cm x 40cm x 20cm (w zależności od linii lotniczej). Optymalna waga to 5-8 kg. Jeżeli bagaż będzie przekraczać podane limity, pasażer zostanie poproszony o nadanie ich do przewozu w luku bagażowym. Na pokład za dodatkową opłatą pasażer może zabrać, ze sobą zwierzę lub sprzęt sportowy. Za przekroczenie dozwolonego limitu wagowego linie lotnicze obciążają podróżnych kosztami naliczając je od każdego kg tzw. nadbagażu. Należy pamiętać, że w walizce nie wolno nam przewozić przedmiotów takich jak np. broń palna, toksyczne substancje chemiczne, materiały wybuchowe i łatwopalne, instrumenty tępe stanowiące zagrożenie lub przedmioty o ostrych końcach, a także z ostrymi krawędziami. Szczegółowe informacje o restrykcjach dotyczących zawartości bagażu podręcznego znajda Państwo na stronach przewoźników.

  • Jak zabezpieczyć bagaż przed podróżą?

    Najważniejszą kwestią jest upewnienie się, że walizka jest właściwie zamknięta. Przedmioty cenne bądź też delikatne należy szczególnie zabezpieczyć. Do każdej sztuki bagażu polecamy dołączyć specjalne plakietki z danymi pasażera w celu zwrotu w razie jego utraty. Ze względu na sporadycznie występujące kradzieże, linie lotnicze zalecają zabezpieczenie bagażu kłódką. Istnieje także możliwość zafoliowania walizki przed odprawą w wyznaczonym do tego miejscu lotnisku. Przed opóźnieniem, utratą i zniszczeniem bagażu można się ubezpieczyć. Szczegółowych informacji uzyskać można kontaktując się z Top Podróże (91 4893993).

  • Czy mogę przewozić ze sobą zwierzęta?

    Tak. Przewóz zwierzęcia należy zaznaczyć na etapie zakładania rezerwacji. Zwierzęta małe można przewozić w kabinie samolotu, w specjalnych klatkach dopasowanych do ich wagi i rozmiarów. Waga zwierzęcia wraz z kontenerem, nie może być większa niż 8 kilogramów, maksymalne wymiary klatki – to 55 x 40 x 20cm. Zwierzęta większe, które nie mogą podróżować w kabinie pasażerskiej, transportowane są w odpowiednich kontenerach, w klimatyzowanych sekcjach luków bagażowych. Każde przewożone zwierzę musi posiadać książeczkę szczepień oraz aktualne zaświadczenia od weterynarza, uwzględniające przepisy kraju wylotu, portów tranzytowych oraz docelowego miejsca podróży.

  • Bagaż został zniszczony/zaginął w trakcie podróży. Kto ponosi za to odpowiedzialność?

    W przypadku tradycyjnych linii lotniczych stosuje się postanowienia Konwencji Warszawskiej i innych regulacji stowarzyszenia IATA. W przypadku uszkodzenia bagażu należy zgłosić w formie pisemnej reklamacje natychmiast po stwierdzeniu uszkodzenia (do 7 dni od otrzymania bagażu). W przypadku gdy nie jest to możliwe należy ją zgłosić w ciągu 21 dni od doręczenia bagażu. Odpowiedzialność linii lotniczych w takich sytuacjach jest ograniczona, chyba, że podróżny zadeklarował wcześniej wyższą wartość bagażu i uiścił dodatkową opłatę. Przed opóźnieniem, utratą lub zniszczeniem bagażu można się ubezpieczyć. Więcej informacji na ten temat można uzyskać kontaktując się z Top Podróże.

  • Czego nie można przewozić w bagażu podręcznym?

    Zabronione jest przewożenie wszelkich płynów (wyjątek stanowią ich pojedyncze opakowania nie większe niż 100 mililitrów- 3uncje). Produkty te powinny być zapakowane w jedną przezroczystą torbę plastikową z systemem wielokrotnego zamknięcia o pojemności do 1 litra. Do kategorii płynu zaliczyć można: napoje, żele, pasty, emulsje, płynne mieszanki, zupy, syropy, perfumy, dezodoranty, pianki do golenia, aerozole oraz inne produkty o podanej konsystencji. Dodatkowo nie można przewozić narzędzi ostrych np. pilniczków, nożyczek. Dopuszcza się przewóz produktów niezbędnych pasażerowi podczas podróży z przyczyn medycznych. Dotyczy to także specjalnego pokarmu dla niemowląt. W bagażu podręcznym , można przewieźć produkty, które zostały zakupione w sklepie wolnocłowym, pod warunkiem, że obsługa sklepu odpowiednio go zapakowała.

  • Lecisz tanią linią lotniczą i chcesz przewieźć narty-snowboard?

    Można to uczynić za dodatkową opłatą w formie bagażu specjalnego. Za przewóz takiego sprzętu linie lotnicze pobierają od 80-150 zł os pasażera w jedną stronę. Sprzęt sportowy można zgłosić po dokonaniu rezerwacji na stronie www.toptur.pl lub podczas rozmowy z konsultantem Top Podróże. Istnieje także możliwość zgłoszenia bagażu specjalnego najpóźniej 3 godziny przed wylotem.

  • Czy tanie linie lotnicze pobierają opłaty za bagaż?

    Tak. Większość tanich linii lotniczych pobiera opłaty za bagaż rejestrowany. Taki bagaż może ważyć do 20 kg. Opłata waha się od 17 do 200 zł za osobę w jedną stronę. Obecnie w momencie rezerwacji online na www.toptur.pl, nie ma możliwości zrealizowania opłaty za dodatkowy bagaż. W przypadku nie odnalezienia przez Państwa na żadnym z etapów rezerwacji opcji dodatkowego bagażu, prosimy o kontakt z naszym konsultantem. Jeden z naszych konsultantów, do założonej rezerwacji, doda wybraną liczbę bagażu.

  • Jaki jest limit bagażu podręcznego w tanich liniach lotniczych?

    W zależności od linii lotniczej waga bagażu podręcznego może wahać się między 5-10 kg. Należy jednak każdorazowo przed podróżą sprawdzić aktualne limity dla danej linii lotniczej, gdyż dynamicznie się one zmieniają.

  • Jak można dokonać zmiany lotu i czy trzeba za to płacić?

    Tanie linie lotnicze zezwalają na sporadyczne zmiany parametrów lotu i danych pasażera. Dokonywane są one na zasadach określanych przez taryfę lotniczą. Top Podróże ma prawo naliczania pozataryfowej opłaty za każdym razem gdy dokonywana jest jakakolwiek zmiana. Niektóre tanie linie lotnicze nakładają na agentów ograniczenia przy dokonywaniu zmian. W takich wypadkach kontakt Klienta z linią lotniczą. Sposób zmiany danych i koszty z tym związane są regulowane odrębnymi regulaminami danych linii lotniczych, na które Top Podróże nie ma wpływu.

  • Wykupiłem bilet regularnej linii lotniczej na lot w obie strony. Czy mogę wykorzystać jedynie część biletu na lot powrotny?

    Uwaga! Jeżeli pasażer nie zgłosi się do odprawy przed rejsem wylotowym – linia lotnicza automatycznie anuluje rejs powrotny! W takim przypadku może być też ograniczona możliwość otrzymania zwrotu płatności za niewykorzystany bilet lotniczy.

  • Jestem na lotnisku i okazuje się, że mój lot został odwołany. Co mam w tej sytuacji zrobić?

    W chwili odwołania lotu, linia lotnicza ma obowiązek zaproponowania pasażerowi alternatywny lot. Informacje na temat lotów zastępczych można uzyskać na stanowisku linii lotniczej. Na tym etapie Top Podróże nie ma żadnych możliwości działania wiec nie odpowiada za zmiany w rozkładzie rejsów lub ich ewentualne odwołanie. Jeżeli pasażer nie odbędzie podróży z winy linii lotniczej. Na skutek dokonanych zmian, pasażerowi przysługuje pełen zwrot kosztów. W tym celu prosimy o kontakt z konsultantem Top Podróże, który dopełni wszelkich formalności w tym zakresie.

  • Co zrobić, aby odprawa na lotnisku przebiegła sprawnie?

    Podróżujący powinien pojawić się na lotnisku relatywnie wcześnie: 1,5 h przed odlotem w przypadku lotów po Polsce, 2 h przed odlotem na trasach europejskich oraz około 3 h przed odlotem w przypadku podróży międzykontynentalnych. Następnie podróżny winien zgłosić się do tzw. check-in czyli stanowisko odprawy pasażerskiej z przygotowanym paszportem lub dowodem osobistym (dot. podróży po UE) oraz nr biletu lotniczego. Podczas odprawy pasażer otrzymuje kartę pokładową uprawniającą do wstępu na pokład samolotu. Pasażerowie klasy biznes odbywają odprawy przy specjalnych stanowiskach, przez co trwa ona zdecydowanie krócej. Można także samodzielnie dokonać odprawy m.in. przez internet, telefon, sms bądź za pomocą specjalnego automatu.

  • Czym różnią się od siebie klasy przelotu?

    Linie lotnicze wyróżniają trzy klasy rezerwacyjne: ekonomiczną, biznesową (loty po Europie) oraz pierwszą tzw. first class (na tarach międzykontynentlnych). Klasy o podwyższonym standardzie (biznes i piewrwsza) dają pasażerowi szczególny komfort m.in. zapewniając wyposażenie umożliwiające pracę podczas lotu. Odprawa następuje przy oddzielnym stanowisku gdzie można posłuchać muzyki czy zamówić posiłek siedząc w wygodnym fotelu. Jeśli korzystamy z programu lojalnościowego, wówczas zbierzemy więcej punktów z tytułu pokonanego dystansu. jedynym mankamentem jest fakt iż bilety na te klasy są zdecydowanie droższe niż na przeloty klasą ekonomiczną. W zamian za to rzadko zawierają restrykcje związane z modyfikacjami rezerwacji czy też całkowitym zwrotem biletu lotniczego.

  • Czy tanie linie lotnicze pobierają dodatkową opłatę za tzw. check-in (odprawę) na lotnisku?

    Tak. Dodatkową opłatę (ok. 36 zł/os) za odprawę na lotnisku pobiera obecnie linia Ryanair, oraz linia Wizzair (23 zł/os). Korzystając z opcji odprawy internetowej na 24 h przed odlotem można uniknąć tej płatności.

  • Kiedy kobieta w ciąży może podróżować samolotem?

    Do 26 tygodnia ciąży jest to dozwolone bez zaświadczenia lekarza. Między 27-34 tygodniem podróż jest możliwa tylko z zaświadczeniem lekarskim potwierdzającym brak przeciwwskazań do lotu. Po 34 tygodniu ciąży kobieta decyduje się na lot na własną odpowiedzialność. Warunki te mogą różnić się w zależności od linii lotniczych. Szczegółowe informacje mogą Państwo uzyskać w siedzibie biura Top Podróże (91 4893993, biuro@toptur.pl).

Oferta zamieszczona na stronie nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego oraz innych właściwych przepisów prawnych
Copyright ©2017 Top Podróże - Tanie loty i Bilety Lotnicze Szczecin, pl. Zwycięstwa 1, Szczecin